Go to Top

«Bømmelbas»

Telefon: 48893117/48893118          Satelittnummer: 23 67 49 58

Her finner du GA-plan for MS Bømmelbas: GA-PLAN (2) BB

Her finner du PDF-fil av spesifikasjon:TEKNISKE SPESIFIKASJONER BØMMELBAS LLGZ

SPESIFIKASJON MS BØMMELBAS  LLGZ

TYPE FARTØY: SNURPER/TRÅLER
BYGGET: 2000 VED FITJAR MEK. VERKSTED
DIMENSJONER: LOA 61,75M X 11,60M X 6,60M
TONNASJE: BT 1206 / NT 361
KLASSE: DET NORSKE VERITAS+1A1 FISHING VESSEL,   DEEP SEA FISHING, ICE C
SIST KLASSET: 2010

 

LASTEKAPASITET: 1140 M3
VAKUMPUMPE: TENDOS 3500
RSW-ANLEGG: MIDT-TROMS KJØLESERVICE, 1000.000 KCAL
TEMPERATURLOGG FOR RSW
OZON-ANLEGG: JA
HOVEDMOTOR: 3750 BHK WARTSILA 6L32
RED.GEAR: WARTSILA NSD, SCV 75-P53
PROPELLANLEGG: 3500MM, 139 OMD./MIN PROPELL I DYSE
FART: 17,5 KNOP, LASTET 15 KNOP
STYREMASKIN: TENFJORD
AKSELGENERATOR: ABB AMG 500 S6, 1875   KVA/1500 KW
TAVLE: AKER ELEKTRO
NOX RED TILTAK: UREA ANLEGG, 2009
HJELPEMOTORER: 2 STK VOLVO PENTA   163 A-A
GENERATORER  400 KW STAMFORD   HC.M534E
SIDEPROPELLER: BRUNVOLL 575 HK BAK OG FRAMME, ELEKT   DRIFT
KOMPRESSORER: SPERRE HL2/90 (2 STK)
2 STK ATLAS COPCO GA5FF OLJEFRI (2009)   1 STK RACE 55, EKSTRA ARBEIDSLUFTKOMP. UNDER BAKK
BUNKERS: 246 M3
FERSK VANN: 49 TONN
SEP. DIESEL, SMØROLJE: ALPHA LAVAL, FULL AUTOMATIKK
VINSJER/DEKKUTSTYR: RAPP 49,0 2 splittvinsjer kombinert snurpe/trål m/Pentagon autotrål
RAPP 7,1 t ankervinsj
RAPP 15,5 tonns hjelpevinsj(fotut på dekk til oppkledning)
RAPP 15,5 tonns hjelpevinsj(bak på dekk til å hale fram sekk)
RAPP 6,1 t hjelpevinsj(til flåkneppe)
RAPP 9,7 t ørekalvinsj
RAPP 50,0 t nett-trommel
RAPP 4,0 tsondevinsj(stålkabel)
RAPP slangetrommel hydr.slange
RAPP slangetrommel fiskeslange
RAPP FISKEPUMPE 16 tommer
SM Triplex NK 5000 notlegger (4,5t)
SM Triplex flålegger (2010)
SM Triplex knekkran   4 t, 12,5 m
SM Triplex knekkran 1,6t, 8 m(pumpekran har to vinsjer 1,6 t og 0,8   t)
SM Triplex Nothaler 18,0 t
TTS livbåtdavidt (ny i 2007 både båt og davidt)

 

ELEKTRONIKK:

BRANNVARSLERANLEGG: SCANA SERVOTEKNIKK BMS-904
FISKELEITINGSUTSTYR: KAIJO, KCS-3220, LAVFREKVENS SONAR (2010)
KAIJO  KCH-3180, HØYSONAR   (oppgradert 2010)
KAIJO RC-21, STRØMLOGG
KAIJO KVS-50 EKKOLODD, 50 khz (150 graders stråle)
SIMRAD EQ 55 EKKOLODD, 200/50 khz
JRC JVF-250 ekkolodd,200/50 khz
SCANMAR C,dybde/mengdemåler (2 stk meng og 2 stk dybdesensorer)
SIMRAD FC-900/925, sonde (2 sonder og 4 mengdesensorer)
NAVIGASJON: DECCA BRIDGE MASTER, 10 CM RADAR
FURUNO FR-2125, 3 CM RADAR
SODENA KARTPLOTTER
TELCHART KARTMASKIN, (2008)
SG BROWN SGB-1000 GYROKOMPASS
SIMRAD HS 50, GPS KOMPASS (2005)
ROBERTSON AP 9 MK 3, autopilot
JRC JHS-182, AIS (2008)
KODEN KGP-913D, GPS- mottaker
LITTON LMX-400, GPS-mottaker
WALKER 7070, vindmåler rettvisende (2008)
WALKER, vindmåler relativ visning
KOMMUNIKASJON: SAILOR HC-4500, MF/HF radiosender,   telex og inmarsat c
SAILOR RT-4822, VHF (2 STK)
SAILOR RT-2048, VHF (2 STK)
SAILOR MINI M
SAILOR IRIDIUM
3 STK GSM telefoner
ICE-internett
Telenor satellitt kommunikasjon, telefon og internett (seatel antenne   ny 2008)
FURUNO FS-1562-15   MF/HF radiosender
TAIJO TD L155OA, VHF   peeler
NEWCOM NC-400,   NAVTEX
SAILOR SP-311, NØD   VHF (3 STK)
JOTRON TRON-40 S OG   TRON-45 SX EPRIBer
JOTRON TRON SART (3   STK)
SATELITT TV, SEATEL (OVERHALT ANTENNE 2009)
FISKNETT EL.DAGBOK

INNREDNING: 9 LUGARER FOR TOTALT 14 PERSONER

 

FARTØYET GENERELT:

Det er tatt jevnlig vedlikehold på båten, 4 tanker 2011, 2 tanker i 2009, 5 tanker i 2010. Båten er jevnlig malt hvert år og skutebunn hvert år og det er generelt lite rust. Det er også vedlikeholdt faltene under dekk. Av større ombygginger har vi skiftet MOB-båt og davidt i 2007, og det er satt inn Urea Nox reduserende anlagg i 2009.

Montert flålegger i 2010.

Notbinge utvidet i 2011.

Hovedmotor har vert overhalt etter Wartsila sine serviceintervall (totaloverhaling 3 ganger, sist i 2010. Akselgenerator  var oppe og ble vasket i 2010.

Det ble utstedet Oljevernsertifikat i 2012 og instalert 55 tons slepekrok.

Avtale om oljevern med NOFO kan trolig overtas.

 

Detaljer antas å vere korekte, men kan ikke garanteres.